העצות של צבי ויליגר לניהול חברת מזון כשרה למהדרין

העצות של צבי ויליגר לניהול חברת מזון כשרה למהדרין

במציאות שבה אחד מכל 5 ישראלים הוא דתי או חרדי, רבים אחרים מגדירים את עצמם כמסורתיים וגם חלק גדול מהחילוניים מקפיד לאכול אוכל כשר, לפחות חלק מהזמן, אך טבעי הוא שחברות מזון ובפרט הגדולות שבהן יקדישו לא מעט משאבים להצעת מוצרים כשרים ואף כשרים למהדרין. גם "וילי פוד" של האחים צבי ויוסי ויליגר מתנהלת בהתאם, וכל המוצרים שהיא מציעה ללקוחותיה מיוצרים עפ"י חוקי כשרות מחירים במיוחד.

יחד עם זאת, למרות שסוגיית הכשרות הינה מרכזית באופן כללי וכאמור אך טבעי הוא שחברות מזון גדולות ירצו להציע מוצרים כשרים, ניהול חברת מזון כשרה הוא אתגר מורכב – ובהחלט כדאי להתעמק בעצות של צבי ויליגר שיש לו מניות רבות בהצלחתה המתמשכת של "וילי פוד".

תחילת הדרך: לימודים בישיבה תיכונית

אורח חייו של צבי ויליגר כיום הוא אמנם חילוני, אולם במהלך התיכון הוא למד בישיבה (מדרשיית נעם), ובלא מעט ראיונות הוא הצהיר כי הוא מתגעגע לאותם ימים וגם ייחס לאותה תקופה חלק בלתי מבוטל בכישוריו העסקיים.

כך, למשל, מאמין צבי ויליגר כי את יכולותיו הגבוהות בתחום ניהול משאים ומתנים רכש תוך כדי התפלפלויות סביב סוגיות מעולם התורה בישיבה, וכי גם היכולת לזהות במדויק ובמהירות מה חשוב ומה זניח התפתחה באותו מקום.

אגב, האח האמצעי יוסי מהווה שותף מלא לפעילות העסקית של צבי ואילו האח הצעיר במשפחה, רפי, מקיים אורח חיים חרדי לחלוטין ומנהל מוסד תורני בירושלים.

הבסיס להצלחה של צבי ויליגר – לימודים בישיבה

בלא מעט ראיונות ייחס צבי ויליגר את הבסיס להצלחתו העסקית לתקופת לימודיו בישיבה התיכונית "מדרשיית נעם", שבה, לדבריו, רכש את אמנות המשא ומתן, את האינטואיציה החדה המאפשרת לו לזהות הזדמנויות הרבה לפני מתחריו ואת היכולת החשובה להבחין בין החשוב לזניח.

לצד אותן יכולות עסקיות – אליהן הצטרפו בהמשך הדרך גם אחרות, ובפרט אלה אותן קיבל במסגרת לימודי הניהול ב-UCLA – זכה האח הבכור במשפחת ויליגר גם בערכים חשובים לאורם הוא פועל עד היום. אחד החשובים שבהם הוא מתן יחס של כבוד לכל אדם באשר הוא, וזו גם אחת העצות של צבי: מי שמתייחס בכבוד לעובדיו, לקוחותיו וספקיו – בין אם הוא מנהל חברת מזון כשרה ובין אם כל עסק אחר – זוכה לקבל בחזרה יחס דומה, ונהנה מלקוחות נאמנים, עובדים מסורים שתפוקתם גבוהה וספקים שייצרו יחד איתו מצבי win-win.

תעודת כשרות היא מוצר לכל דבר

עצה נוספת של צבי ויליגר היא להתייחס אל תעודת הכשרות כאל מוצר לכל דבר. למעשה בעבר גם יצא ויליגר כנגד הדרישות הכספיות הגבוהות יתר על המידה של גופים מסוימים אשר מעניקים תעודת כשרות והמחיר שהם דורשים תמורתה מייקר במידה ניכרת את מחירם של מוצרי המזון – ובכל מקרה הוא ממליץ לבחור את מי שמתמקד בבחינות קפדניות ומחמירות של מוצרי המזון מבחינת הכשרות ולא בגריפת רווחים גבוהים על חשבון הציבור.