מטען מצברים איכותי לשימוש יעיל ומועיל

מטען מצברים איכותי לשימוש יעיל ומועיל

כל בעל רכב מתמודד עם עניין המצבר והמטען שלו. כדי ליהנות מתפעול נוח ומפעולה יעילה ומותאמת של המטען חשוב להיות מצוידים במכשור חדיש ואיכותי.

מבררים על מצבר חדש המתאים לרכב שלכם? מתלבטים לגבי מטען מצברים איכותי ושימושי? בואו וקראו להלן על המטענים ועל התכונות שלהם. בעזרת מידע זה תוכלו לקבל החלטות נכונות ולבחור בתבונה את המטען שלכם. זה שישמש אתכם היטב ויענה על הצרכים שלכם במלואם. שימו לב! חשוב לוודא כי מדובר במטען יעיל ושימושי אשר יענה על הצרכים שלכם וכמובן שהמוצר הינו בטיחותי לשימוש והוא מותאם להטענה של מצברים במימדים כמו שלכם. רק כך תוכלו לבצע טעינה ולהיות רגועים שהפעולה מתבצעת כראוי ללא חששות מנזקים וסיכונים שונים.

על מטענים למצברים

מטען טוען את המצבר בשלושה שלבים:

  • שלב ראשון – טעינה של הסוללה באנרגיה.
  • שלב שני – וויסות של קצב טעינת המתח.
  • שלב שלישי – סיום הטעינה במועד, וזאת בהתחשב באנרגיה הטעונה במצבר.

כל מטען צריך לבצע את שלושת הפעולות הנ"ל כראוי. ולכן חשוב לבחור את המטען האיכותי והמתאים שיוכל לעמוד בדרישות הללו ולספק לכם מענה מותאם לצורך.
במידה ולא הצטיידתם עד כה במטען איכותי למצבר ומצאתם את עצמכם תקועים עם מצבר גמור ללא יכולת להגיע לחשמלאי רכב לצורך טיפול או החלפת מצבר, חשוב שתדעו שתמיד ניתן גם להזמין שירות החלפת מצבר עד הבית.

בבואכם לבחור את המטען המושלם עבור המצבר שלכם שימו לב למספר נקודות משמעותיות:

  • בטיחות – כאשר מתבצעת טעינה שאינה נכונה עולה הטמפרטורה של המצבר למעלות גבוהות מידי ואז עלולים להיווצר סדקים במבנה של המצבר. על מנת למנוע מקרים כאלו קיימת מערכת ניטור. מערכת הניטור עוקבת בכל עת אחר מצב המצבר ושומרת על מצב טעינה בטח בכל עת. בתוך מטען המצבר ישנו רכיב הנקרא נתיך תרמי. נתיך זה נשרף ומספיק את הטעינה ובכך מונע נזק בלתי הפיך למצבר. ככל שיש למצבר קיבולת גבוהה יותר כך הפתרון הזה משמעותי יותר.  כיוון שהנזק עלול להיות משמעותי יותר.

 

  • קצב טעינה – בעת הטעינה מקבל המצבר מתח חשמלי והרכיבים הכימיים הנמצאים במצבר מגיבים למתח החשמלי. קצב הטעינה צריך להיות מתאים לקצב התהליך הכימי כיוון שקצב לא אחיד עלול להזיק למצבר. למעשה הבדלי האיכות בין המטענים השונים מתבטאים ביכולת הוויסות של הטעינה וכן ביכולת לזהות מצבר מלא ולבצע בשלב זה הפסקה של הטעינה. כמובן שכאשר מדובר על הטענה של מערכת בת מספר מצברים הטעינה מורכבת יותר והמטען נדרש לווסת את הטעינה בין המצברים. ככל שמהירות הטעינה עולה כך עולה גם הסיכון של טעינת יתר וכן התחממות יתר של הסוללה. ולכן היכולת של המטען להפסיק את הטעינה בזמן היא קריטית ובעלת משמעות רבה.

 

  • עצירת הטעינה במועד – מטען איכותי ואמין הוא מטען שיכול לזהות מתי הסוללה טעונה במלואה ובשלב זה להפסיק את הטעינה. זה חשוב מאוד כדי למנוע נזקים לסוללה ולמצבר בגין טעינת יתר. כמו כן לטעינת יתר יש סיכונים נוספים שעלולים לפגוע בשלמות המוצר ובמשתמשים בו.לירון מצברים עד הבית

בחירה חכמה של מטען מצברים מאפשרת שימוש מועיל ונוח!