איטום גגות ביריעות ביטומניות

איטום גגות ביריעות ביטומניות

תיקון באמצעות יריעות ביטומניות
תיקון גג

איטום גגות זוהי פעולה שרלוונטית לכל גג באשר הוא. אולם, לא לכל גג מתאימה אותה שיטת איטום. כיום, ישנם מספר שיטות איטום ויש להתאים לכל גג את השיטה הרלוונטית עבורו בהתאם למבנהו ולחומר האיטום הקודם שהשתמשו בו. שיטה ישנה ומוכרת שרבים משתמשים בה גם כיום היא שיטת האיטום באמצעות זפת. אולם, מכיוון שהזפת שחור, לא פעם הוא צובר חום אשר חודר אל תוך המבנה ומחמם אותו יתר על המידה בימי הקיץ החמים. לכן, שיטה חדשנית יותר אשר דומיננטית מאוד כיום היא שיטת האיטום בעזרת יריעות ביטומניות. איטום גגות ביריעות ביטומניות, מתאימה לרוב הגגות. אך בכדי דעת בוודאות האם השיטה הזאת מתאימה לגג ביתך,  תוכל להזמין איש מקצוע המומחה בתחום איטום גגות ביריעות ביטומניות, לקבל ממנו חוות דעת ולבצע את העבודה במידה וזה אכן מתאים לגג ואתם מעונין בכך.

מהי שיטת איטום בעזרת יריעות ביטומניות?

גג רעפים במקום יריעות ביטוניות
גג רעפים

איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות זוהי שיטת איטום שמתאימה בעיקר לגגות מרוצפים ולגגות בטון אך לא לגגות רעפים.  הבטון מכיל באופן טוב את היריעות הביטומניות ולכן היריעות הביטומניות מושלמות עבורו. אולם, יש לבחון את חומר האיטום הקודם אשר נעשה בו שימוש באיטום הגג. לא על כל חומר איטום ניתן להשתמש ביריעות ביטומניות מכיוון שיש חומרי איטום אשר מהווים ניגוד במהותם ליריעות הביטומניות ולא מאפשרים להן לאטום את הגג כפי שצריך. היריעות הביטומניות מכילות בין היתר גם זפת ולכן, ניתן לשים אותן על גג שנאטם בעברו על ידי זפת. אולם, כאשר מדובר בגג אשר נאטם בחומרים אקריליים, לא ניתן לשים את היריעות הביטומניות עליו, מכיוון שהחומרים סותרים במהותם אחד את השני.

כיצד מתבצעת שיטת האיטום בעזרת יריעות ביטומניות?

שמירה על גכ תקין
בית תקין עם גג תקין

שיטת איטום גגות ביריעות ביטומניות מתבצעת בכמה שלבים: ראשית כל, יש לנקות את הגג היטב ולתקן חלקים פגומים שבו על ידי שימוש בבטון. לאחר מכן, מורחים חומר מיוחד על הגג כולו ורק בסופן של התהליך מולחמות היריעות הביטומניות אל הגג ואחת אל השנייה. גגות אשר יש עליהם מספר רב של דודי שמש, יהיו פחות רלוונטיים עבור יריעות ביטומניות מכיוון ששיטת איטום זו דורשת גג נקי לחלוטין. כך, שאו שתבחר בשיטת אטום אחרת או שתסיר בעזרת איש מקצוע את דודי השמש ותחזיר אותם למקומם רק אחר פעולת האיטום.  יריעות ביטומניות נחשבות כחומר איטום איכותי, חזק, גמיש ועמיד וכיום, רבים בוחרים בהם מכיוון שהוא אוטם את הגג באופן הרמטי לאורך זמן משמעותי מבלי ליצור בו בעיות שונות של נזילות בחורף ועוד.

כיום, איטום בעזרת יריעות ביטומניות הוא נפוץ.  ישנם יריעות ביטומניות המיוצרות בארץ וישנם יריעות ביטומניות המיובאות מחול. חשוב מאוד לבחור באיש מקצוע איכותי ומומחה בתחום איטום גגות ביריעות ביטומניות בכדי שפעולת האיטום תתבצע בגג ביתך באופן מושלם.

לכתבה מעניינת בנושא באתר YNET לחצו כאן